Rotary schenkt grote groepstent aan Zorgboerderij De Locatie

Van Rotary Club ’s-Hertogenbosch West heeft Zorgboerderij De Locatie donderdag 25 januari een forse cheque in ontvangst genomen voor een grote groepstent. Het geld is door de Rotary Club bij elkaar gebracht tijdens de jaarlijkse Hertogdagen in 2016 en 2017. Met de overhandiging van de cheque wordt de meerjarige samenwerking tussen Rotary en de zorgboerderij afgesloten.

Michael Bol, voorzitter Rotary Club ’s-Hertogenbosch West: “Wij hebben ons de afgelopen jaren verbonden met Zorgboerderij De Locatie en naast geld ook kennis, handen en netwerk beschikbaar gesteld. We hebben het bestuur van de zorgboerderij geholpen met juridisch adviezen, hulp bij de overgang van AWBZ naar WMO financiering, geassisteerd bij de dreigende verplaatsing van de boerderij vanwege de verbreding van de A59 en we zijn in 2016 en 2017 met een grote groep leden komen werken tijdens NLdoet. Een samenwerking waar wij veel voldoening uit haalden en met plezier op terug kijken. Nu we dit project afronden gaan we ons de komende jaren inzetten voor een nieuw thema: kinderen in armoede.”

Eerder was Rotary Club ’s-Hertogenbosch West mede oprichter van Stadswandeling De Verscholen Stad en verleende de club medewerking aan Special Olympics, Voedselbank ’s-Hertogenbosch, Grand Café Oosterhof, Lunchcafé In de Roos en Shelterbox. Sinds een aantal jaren doet de Rotary Club elk voorjaar mee met NLdoet bij onder andere Eendenkooi Maaspoort, Manege De Binckhorst en Speeltuin ’t Kwekkeltje.

Fotograaf: Jan de Rond

Hans Smith, voorzitter Zorgboerderij De Locatie: “Wij hebben een moeilijke tijd achter de rug vanwege de dreigende verplaatsing van onze zorgboerderij en de voor ons zeer moeilijk verlopen overgang en verandering van financieringsregels van de overheid. Hierdoor hebben wij de afgelopen jaren nauwelijks kunnen investeren in accommodatie en activiteiten. Met hulp van Rotary Club ’s-Hertogenbosch West, Mooi zo Goed zo en anderen zijn wij deze moeilijkheden te boven gekomen en kunnen nu gelukkig weer plannen maken voor de toekomst. Het geldbedrag voor een grote groepstent komt hierbij zeer goed van pas!”

Zorgboerderij De Locatie

Zorgboerderij ‘De Locatie’ is gevestigd bij het Engelermeer, sinds zomer 2008 geopend en biedt hulpverlening en onderdak aan vier jongeren. De jongeren draaien gedurende hun verblijf mee in het dagelijkse ritme van het boerengezin en -bedrijf. Naast jeugdzorg verzorgt ‘De Locatie’ ook naschoolse-, dag- en weekendopvang én ‘kampeleren’.  Kampeleren is een combinatie van kamperen en leren. Aan de zorgboerderij is een aanzienlijke groep vrijwilligers verbonden. Circa 50 kinderen maken wekelijks gebruik van Zorgboerderij de Locatie.

Rotary Club ’s-Hertogenbosch West

Rotary Club ‘s-Hertogenbosch West is in 1968 opgericht en bestaat uit 45 tot 50 mensen met uiteenlopende beroepen en achtergronden. De club is onderdeel van een wereldwijd netwerk van leidende mensen in beroep of bedrijf, die hun passie en talenten inzetten voor relevante maatschappelijke doelen om het leven in samenlevingen te verbeteren. De 1,2 miljoen leden van Rotary zijn actief in 34.000 clubs in meer dan 200 landen. Rotary International is met stip de grootste fondsenwervende organisatie ter wereld en hoopt binnenkort het door haar in 1988 geïnitieerde project ‘End polio now’ succesvol af te ronden (zie www.endpolionow.org).