Room 711, de geboorteplaats van Rotary

Het nummer 711 heeft een heel speciale betekenis voor Rotary. Kamer 711 van het oude Unity Building, voorheen gevestigd in 127 North Dearborn Street in het centrum van Chicago, Illinois, VS, was de geboorteplaats van Rotary International. Die historische kamer, waar het kantoor van ingenieur Gus Loehr was, was de locatie van die eerste ontmoeting toen Paul Harris verschillende vrienden ontmoette om zijn nieuwe idee van een club voor professionals en zakenmensen te bespreken.

Ervaar een 360 graden beeld van de historische replica van Room 711.

Op 23 februari 1905 verzamelden Paul Harris, Gustavus Loehr, Silvester Schiele en Hiram Shorey zich bij Loehr’s kantoor, kamer 711 van het Unity Building in het centrum van Chicago, voor wat later de eerste Rotary clubvergadering zou worden genoemd.

Rotary ‘s-Hertogenbosch West introduceert 6 keer per jaar een roterend programma-onderdeel waarbij leden van de club uit eigen CV putten om verhalen en kennis te delen, ethische zaken te bespreken. Reflectie op eigen werk.

Room 711 on the 1st floor of Rotary International World Headquarters in Evanston, Illinois.