Oekraïense kinderen genieten

Op de laatste vrijdag van de Kerstvakantie organiseerde Rotaryclub ‘s-Hertogenbosch West een ontspanningsdag voor ‘Bossche kinderen uit Oekraïne’. Verschillende media deden er verslag van.

DTV Den Bosch (VIDEO) – 6 januari
Verliefde tieners, spelende kinderen en ouders die foto’s maken voor later. Kinderen van Oekraïense vluchtelingen konden vrijdag samen genieten van een dagje uit. Iets dat door de oorlog niet vanzelfsprekend voor hen is.
Oekraïense vluchtelingen genieten van dagje uit: “We zijn heel dankbaar.”

Brabants Dagblad – 7 januari
Even niet denken aan de oorlog in hun land. Dat was de insteek voor de ontspanningsdag voor ruim 110 jonge vluchtelingen uit Oekraïne die in Den Bosch verblijven. Zoals Nikita Valitov en Artem Pliskko.
Nikita en Artem vergeten op het Bossche ijs voor even de oorlog

Brabants Dagblad – 13 januari
Sinchenko laat het Orthodoxe nieuwjaar stilletjes aan haar voorbij gaan, zegt ze. Reden om er feestelijk bij stil te staan is er natuurlijk ook niet met de oorlog in haar geboorteland Oekraïne. Haar man en vader zijn nog daar, haar man kan mogelijk nog opgeroepen worden voor het leger.
Op Orthodox Nieuwjaar valt niet veel te vieren voor Bossche Oekraïners: ‘Enige waar ik op hoop is vrede

Bossche Omroep – 17 januari
Onlangs verzorgde Rotaryclub ‘s-Hertogenbosch-West een leuk dagje uit voor kinderen van Oekraïense vluchtelingen die in Den Bosch verblijven.
Leuk dagje uit voor kinderen van Oekraïense vluchtelingen in Den Bosch

Sfeerreportage

Foto’s: Jan de Rond

Rotary Den Bosch West

Een hechte serviceclub in de regio Den Bosch. Interesse om lid te worden? Mail naar rotarydbwest@gmail.com.