Eén kuub kinderpyjama’s voor klandizie Voedselbank

Op maandag 29 oktober wordt bij de Voedselbank één kuub kinderpyjama’s afgeleverd voor verdeling onder haar klandizie. Het ondergoed is bestemd voor kinderen in de leeftijd van 4 – 12 jaar.

De partij kinderpyjama’s is afkomstig van Rotaryclub ’s-Hertogenbosch West. Eerder, 2016, had deze club een geldbedrag van € 4.000 beschikbaar gesteld voor aanschaf van een nieuwe koelwagen.

Mevrouw Barry Haen van Rotaryclub ’s-Hertogenbosch West: “Wij hebben met de Voedselbank afgesproken om in 2018, 2019 en 2020 geld bij elkaar te brengen voor de aanschaf van nieuw ondergoed voor kinderen van 4 – 12 jaar. Tijdens onze wekelijkse bijeenkomsten gaat er een pot rond waar iedereen een duit in gooit. Op jaarbasis komt dit neer op zo’n € 1.500,=. Door een goede deal met een van de winkelketens hebben we zo’n 270 setjes kunnen aanschaffen. Deze zijn op een pallet van één kuub naar ons en de Voedselbank vervoerd.

Frans Koeman van Voedselbank ’s-Hertogenbosch: “Wij zijn erg blij met deze deal. Onze klanten met kleine kinderen kunnen dit nieuwe ondergoed goed gebruiken. Kleding is een noodzakelijk en niet te vermijden kostenpost voor huishoudens. Met deze geste kunnen wij veel mensen een plezier doen. Wij gaan in de komende weken deze kleding onder onze klandizie verdelen.”